تحصیل در اروپا در سال 2022: چه زمانی باید اپلای کرد؟

دسته بندی: لم اپلای

2021/12/05


 

اگر می خواهید در سال 2022 مدرک لیسانس یا فوق لیسانس خود را از دانشگاه های اروپایی دریافت کنید، مهم است که تحقیقات خود را زودتر انجام دهید. در برخی کشورها، ممکن است مجبور باشید تا 9 ماه قبل از شروع ترم، اپلیکیشن خود را ارسال کنید. در این مقاله ددلاین دانشگاه های اروپایی را به تفکیک نوشته ایم. توجه داشته باشید که ددلاین ها ممکن است برای برخی پروگرم ها متفاوت باشند، پس قبل از هر چیز حتما و حتما وبسایت دانشگاه مورد نظر را چک کنید و از ددلاین پروگرم انتخابی خود اطمینان حاصل کنید.

 

فرصت ارسال اپلیکیشن های دانشگاه کی بسته می شود؟

ددلاین درخواست دانشگاه از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. و گاهی اوقات به این بستگی دارد که آیا شما به ویزای دانشجویی نیاز دارید یا خیر. برای شروع تحصیل در پاییز 2022، اپلیکیشن ها ممکن است از ژانویه 2022 (سوئد یا فنلاند) تا اواخر جولای 2022 (آلمان) یا حتی آگوست/سپتامبر (اتریش یا لهستان) بسته شوند.

 

اروپا: مهلت درخواست برای ترم پاییز/زمستان 2022

ما یک نمای کلی از ددلاین های ارسال اپلیکیشن دانشگاه در اروپا گردآوری کرده ایم - جدول زیر را بررسی کنید. تاریخ های زیر به طور کلی برای شروع مطالعات در ترم پاییز بعدی معتبر است.

 

Country

Common application deadlines

Austria

June to September 2022 (varies by university)

Belgium

1 June 2022 (students from the EU/EEA); February/March (non-EEA students)

Czech Republic

usually February to April for most universities

Denmark 

15 March 2022 (Bachelor degrees); varies for Master degrees

Estonia 

between March and June 2022; deadlines for non-EEA citizens are usually earlier

Finland 

January 2022 (most universities); March/April 2022 (some universities of applied sciences)

France

between February and April 2022 for most universities

Germany

15 July 2022 for most universities/programs; deadlines can be different especially if a visa is needed

Hungary 

between February and May 2022 for most universities

Iceland 

varies by university; between January and April 2022

Ireland 

Bachelors: 1 February 2022 (online) or 1 May 2022 (late paper applications); Masters: varies by university and program

Italy

varies by university; but generally from May to July, and earlier for students who need a visa

Latvia

May/June 2022; varies by university

Lithuania

June 2022

Netherlands

1 April 2022 or 1 May 2022 for most universities; some universities offer assistance with accommodation if you apply early

Norway

1 December 2021 for non-European students, 1 March 2022 for students from EU/EEA; might be different for some universities

Poland

varies by university; but generally from July to August

Russia

beginning of July 2022 for most universities

Spain

varies by university; some as early as January, some as late as July

Sweden

15 January 2022 to register application, and 1 February 2022 to submit all documents

Switzerland

varies by university; but generally from February to April, and earlier for students who need a visa

United Kingdom

Bachelors/undergraduate: usually by January, and vacant places are filled via Clearing applications from July until October 2022
Master/postgraduate: varies by university; some accept applications until the summer; some popular courses are full much earlier

 

برخی از پروگرم های تحصیلی یا برخی از دانشگاه های خصوصی ممکن است قبل یا بعد از تاریخ های نوشته شده در جدول بالا، ددلاین های درخواست متفاوتی داشته باشند. حتما تحقیقات خود را زود انجام دهید تا به مشکل برنخورید.

 

دانشگاه های برتر اروپا را اینجا ببینید.

 

برای اپلای به دانشگاه به چه مدارکی نیاز دارید؟

تاریخ پایان ددلاین در جدول بالا معمولاً به این معنی است که تا آن زمان باید اپلیکیشن کامل خود را ارسال کرده باشید. برای جزئیات می توانید با دانشگاه ها تماس بگیرید - اما به طور کلی، اپلای برای لیسانس یا کارشناسی ارشد به این معنی است که باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  • انگیزه نامه
  • رزومه (CV)
  • مدارک قبلی
  • ریز نمرات
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (معمولا آیلتس یا تافل)
  • کپی پاسپورت یا کارت ملی
  • توصیه نامه
  • مدارک دیگر برای الزامات خاص پروگرم

در برخی موارد، برخی از این اسناد را می توان پس از ددلاین ارسال اپلیکیشن واقعی ارائه کرد – پس بهتر است که اپلیکیشن خود را قبل از آن تاریخ شروع کرده باشید. حتما دستورالعمل های پذیرش را بخوانید تا بدانید دقیقا چه مدارکی در چه زمانی مورد نیاز است.

 

آیا می توانم بعدا برای دانشگاه اقدام کنم؟

قطعاً توصیه می‌شود که در ددلاین های رسمی ارسال اپلیکیشن درخواست دهید - و در برخی موارد حتی از نظر فنی امکان ارسال اپلیکیشن بعد  از تاریخ ددلاین اصلی وجود ندارد، زیرا وب‌ سایت ‌هایی که از طریق آنها اپلای می‌کردید بسته می‌شوند. با این حال، بسیاری از دانشگاه‌ ها در بسیاری از کشورها اجازه ارسال دیرهنگام را در زمانی که هنوز پوزیشن های خالی برای پروگرم وجود دارد، می‌دهند.

 

دوست داری بدونی چقدر شانس پذیرش از دانشگاه های برتر خارج از کشور داری؟ اینجا کلیک کن.

 

اگر ددلاین ارسال اپلیکیشن دانشگاه را از دست دادم چه کنم؟

حتی اگر ددلاین اپلای برای یک برنامه تحصیلی را از دست دادید، باز هم فرصتی برای ارسال اپلیکیشن و پذیرش وجود دارد. کاری که باید انجام دهید:

وب سایت دانشگاه و شاید وب سایت سیستم ارسال اپلیکیشن دانشگاه را بررسی کنید. ممکن است اطلاعاتی در مورد نحوه اپلای دیرهنگام پیدا کنید.

با دانشگاهی که چنین برنامه هایی را ارائه می دهد تماس بگیرید یا ایمیل بزنید و بپرسید که آیا درخواست دیرهنگام را می پذیرند یا خیر. زیاد توضیح ندهید که چرا ددلاین را از دست داده اید، فقط روی متقاعد کردن آنها تمرکز کنید.

هنگامی که مطمئن شدید که درخواست دیرهنگام برای پذیرش در نظر گرفته می شود، زمان را از دست ندهید: تمام مدارک مورد نیاز را آماده کرده و ارسال کنید.

 

با کارتابل اپلای پلاس، دیگه هیچ ددلاینی رو از دست نده. (بیشتر بخوانید)

 

اگر به دلیل بسته بودن سفارت نتوانم ویزا بگیرم چطور؟

در طول همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از کشورها به طور موقت سفارت ها و کنسولگری‌ های خود را تعطیل کردند و ظرفیت پردازش محدود است. این امر، درخواست ویزای تحصیلی برای تحصیل در اروپا را برای افراد غیر اروپایی دشوار می کند. جزئیات بسته به کشور مبدا متقاضی و کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید بسیار متفاوت است. توجه داشته باشید که زمان انتظار در سال 2022 هنوز می تواند بسیار طولانی تر باشد و بنابراین، از قبل برنامه ریزی کنید! زودتر با دانشگاه ها تماس بگیرید تا بدانید آنها چه چیزی را توصیه می کنند.

کدام کشورها درخواست های دیرهنگام را می پذیرند؟

دانشگاه‌ های برخی از کشورها از شما می‌خواهند که اپلیکیشن خود را خیلی زود ارسال کنید، به عنوان مثال سوئد یا فنلاند، جایی که تاریخ پایان دور اول معمولاً در ژانویه است. با این حال، معمول است که می توانید درخواست های دیرهنگام را برای دور دوم پذیرش ارسال کنید. این امر می تواند موفقیت آمیز باشد اگر دوره ای که برای آن اپلای می‌ کنید، متقاضی کافی نداشته باشد.

برخی از کشورها معمولاً ددلاین درخواست بسیار دیر دارند. در کشورهای بالتیک - استونی، لتونی، لیتوانی - معمولاً می توانید تا ژوئن برای دانشگاه اپلیکیشن ارسال کنید. دانشگاه های دولتی آلمان معمولاً تا اواسط جولای اپلیکیشن می پذیرند. در اتریش و لهستان، گاهی اوقات می توانید اپلیکیشن خود را تا اندکی قبل از شروع ترم ارسال کنید.

 


دیدگاه کاربران